Wednesday, January 24, 2024

Dakapan Kalamullah

Bismillahir Rahmanir Rahim Ya Allah, aku memohon hanyasanya kepada-Mu. Aku bersyukur dihadiahkan ujian demi ujian untukku kembali mendakapiMu ya Rahman ya Rahim. Tidak dapat kuungkapkan kesyukuran yang melimpah atas dakapanMu menuntunku kepada kalamMu. Benarlah niat itu suis utamanya. Akanku manfaatkan setiap ruang dan peluang usiaku yang berbaki ini untuk mendekatiMu, mengenal, mencintai dan mentaatiMu dalam setiap helaan nafasku, dalam setiap gerak langkahku in shaa Allah. Jauhkan aku dari sebarang fitnah dunia dan tipu daya yang menipu. Aku mencintaiMu ya Rabb. Pimpinlah aku dan anakanda-anakandaku serta ahli keluargaku ke jalan yang Engkau redha. Tuntunilah kami dan kurniakan kami hidayah dalam melaksanakan tuntutan amal Islami dengan sepenuh jiwa raga bagi semata-mata mendamba RedhaMu. Selebihnya aku serahkan asbab-asbab ini, doa seluruhnya kepadaMu dengan tawakkal yang kusandarkan hanya kepadaMu semata-mata. In shaa Allah. Wallahu a'lam bissowab. Pen off 24/01/2024 1.29 AM.

No comments:

Post a Comment